onsdag 30 maj 2012

I'm back!

Det var länge sedan jag skrev här senast, ja faktiskt nästan ett år sedan. Jag har känt att jag saknat den här plattformen, det finns så mycket minnen samlade i den här bloggen.

Det var i samband med att jag kom i kontakt med minimalistisk/barfota löpning som jag startade den här bloggen sommaren 2010. Jag har sprungit många mil i mina Vibram FiveFingers Speed.

 Ni som läst här tidigare vet också att jag haft problem med mina benhinnor. Att de efter varje löppass gjort ont. Det har begränsat mig och min utveckling. I höstas tog jag därför en 6 månader lång vila från allt vad löpning hette och även annan träning som kunde belasta benhinnorna.

Jag började springa igen i mars och trots korta distanser fick jag ont igen.

Nu i vår har jag varit hos Naprapaterna här i Linköping och fått regelbunden stötvågsbehandling. En behandling jag valt som sista utväg. Jag trodde aldrig att jag ett par månader senare skulle sitta här och kunna skriva att jag med stor sannolikt blivit kvitt mina besvär! Jag har sprungit regelbundet i tre veckor nu utan smärta. Jag har trappat upp väldigt försiktigt. Jag började med 1,5 km 2-3 gånger i veckan vecka 1 och sedan har jag ökat med 0,5 km per vecka. Töntigt långsam upptrappning alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar