onsdag 16 mars 2011

Sammanfattning v.10

Träning vecka 9:
Antal pass: 9 st
Tid totalt: 372 min
Antal löppass: 2 st, totalt 6,4 km.

(+ plankan, tåhävningar och stretch)

Den här sammanfattningen kommer något sent. Den här veckan har jag förstått att jag måste satsa mer på annan träning än löpning för att bli starkare och skadefri. Det har det blivit mycket promenader, raska sådana och långa. Allt som involverar fysisk aktivitet klassar jag som träning, jag behöver se svart på vitt hur mycket jag rör på mig. Det har alltid varit viktigast eftersom jag tills i yngre 20-årsåldern sällan rörde en fena.

Jag lyckades klämma in ett styrkepass för överkroppen och ett gruppträningspass med viktvästar. Vidare kör jag plankan och tåhävningar så ofta jag kommer ihåg. Gjorde maxtest i torsdags och orkade 1:30 min på tå. Jag tror plankan kommer göra susen för min uthållighet i bålen och det behöver jag verkligen inför Göteborgsvarvet.

Jag håller mig aktiv men bra kan alltid bli bättre och jag inför mer högintensiv träning under vecka 11. Jag behöver få upp flåset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar