måndag 14 mars 2011

Skogen aight!

Har känt mig som en trotsig tonåring den senaste tiden. Tankarna har gått från ena ytterligheten till den andra och jag har haft god lust att antingen skita helt i löpningen (vilket jag vet att jag inte vill eller kan) eller bara springa på och ignorera att benhinnorna gör ont. Jag tror jag har kommit fram till en kompromiss - två pass löpning per vecka får det bli framöver. Då hinner benhinnorna återhämta sig mellan passen. Vila hjälper nämligen inte och jag blir faktiskt lite galen av att inte få springa. ;)

Idag skulle jag ta mig an Vallaskogen. Jag anade att det inte skulle vara djupsnö där nu eftersom snön börjar smälta bort i Linköping. Nu är det mest snöhögarna som ska smälta bort. Det var packad snö och is i skogen. Det gick ganska bra att springa även om jag kände att fötterna och vristerna fick jobba för att hålla balansen mot det ojämna underlaget. Här brukar folk rasta sina hästar från det närliggande stallet och det är hovavtryck och hästskit överallt.


FiveFingers Trek Flow & snöstatus i Linköping

Jag kände mig bara lycklig över att få springa "min" runda som jag sprang så många gånger i somras. Jag tog mig an de två branta backarna utan problem och jag klev igenom isen över en bäck på ett ställe men Trek Flow:sen stod pall. Vilken frihetskänsla att springa med FiveFingers i skogen igen! Jag sprang nära marken och kände hur fötterna formade sig runt underlaget. Det är verkligen här de hör hemma. Och där jag hör hemma. Skogen. Det var en upplyftande runda som fick stanna strax över 4 km.

Dagens pass:
Löpning, terräng
Distans: 4,3 km
Tid: 31:40 min
Temperatur: 6 grader
På fötterna: FiveFingers Trek Flow

Bild från min runda i somras:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar