onsdag 3 november 2010

Ingen energi (uppdat!)

Blä! Jag känner mig vek. Jag orkar bara inte träna bort 1000 kcal idag, jag har ingen energi. Jag har en konstig diffus känsla i magen som berättar att allt inte står rätt till. Allt jag vill göra idag är att springa en sväng i skogen.

Jag får hoppas att det går bra för efter gårdagens powerwalk på löpband i uppförslut i vanliga joggingskor fick jag ont i foten. Det känns inget när jag går barfota, men när jag tar på mig skorna trycker det mot det onda.

UPPDAT: Jag cyklade iväg till Ryd för att springa elljusspåret (kortaste slingan på 2,5 km). Började springa. Allt kändes bra. Men efter ett par hundra meter kom smärtan under foten krypande. Och efter bara några sekunder kändes det så pass mycket att det inte vart värt att fortsätta.

Jag har haft ont där tidigare för ungefär två år sedan. Då hade jag sprungit en långrunda i mina första löparskor från Nike och fått ont. Det gjorde ont i flera veckor. Lät mig luras att köpa fotinlägg med förstärkt hålfot till mina skor och visst, smärtan höll sig borta. Men jag tror ju inte att det är bristen på stöd som gör att jag får ont.

Igår gjorde jag misstaget att gå i väldigt rask takt på löpband i mina skumgummiliknande löparskor och fick ont efteråt. Jag vet inte vad exakt det är som gör att jag får ont, men det gör även ont när jag går. Suck!


Smärtan sitter ungefär längs den röda linjen. På insidan vid hålfoten på höger fot.

4 kommentarer:

  1. Aj! Vad trist. Men det låter ju snarare som att det är de uppbyggda skorna som gör att du får, än att det skulle vara brist på stöd. Jag har fått ont av hålfotsstöd flera gånger förut, då de sällan har precis rätt placering och lutning för just min hålfot (eller någons), så det blir tryck på konstiga ställen och hela foten hamnar lite snett.

    SvaraRadera
  2. Nattyxne: Nej precis! Jag tror det blir någon snedbelasning/konstigt tryck eftersom de är så mjuka. Jag har inte använt mina inlägg på länge, men jag kommer använda mina Speed på gymmet hädanefter :)

    SvaraRadera
  3. Just där får jag ont när jag känner av min plantar fasciit.. kanske kan det vara det du också lider av? Det enda som hjälper mig att bli av med besvären är att yoga regelbundet.

    SvaraRadera
  4. Ulrika: Åh! Inte hälsporre! :( Men du! Vart har du ont exakt? Jag har ont på sidan av foten i en lång remsa, alltså inte precis under foten. Kommer med en bättre bild senare kanske :)

    SvaraRadera