söndag 14 november 2010

Olycksfågeln framme igen

Igår var jag och Fredrik och tränade på Frisk sport & fitness ihop. Jag körde bröst/axlar/rygg. Vid hantlarna låg och stod ett gäng slagträn i metall och jag skulle givetvis på och pilla på ett. Lyfte upp ett slagträ som var alldeles för tungt så jag slant och tappade det rakt på foten. I FiveFingers speed som inte har något skydd kan ni ana hur ont det gjorde. Så nu har jag inte bara ont i sidan av hålfoten utan även tån. Det kanske var tur att jag skadade samma fot?

Nu kan jag absolut inte springa så jag håller mig till styrketräning tills foten läkt på båda ställena.

7 kommentarer:

  1. ouch!! Stackare :'(

    SvaraRadera
  2. Aj! Vilket himla oflyt. :-( Hoppas du läker ihop kvickt nu!

    SvaraRadera
  3. ouch!!!

    Men är inte skadan i hålfoten bra efterhängsam, tycker det tar lång tid, du kanske skall kolla upp vad det är.

    SvaraRadera
  4. Men nej, Dessi Dessi! Bli hel nu, jag planerar roligheter i januari som jag vill att du är med på :)

    SvaraRadera
  5. Autompa: Jo, men det var den sist också för 1,5 år sedan men sen försvann det och har inte haft problem förrän nu. Jag har inte ont just nu, men jag känner av det.

    Anna: Ja! Jag vill springa. Stötte på tre tappra löpare när jag var ute och cyklade idag. De trotsade minusgraderna och jag fick flashbacks. Hoppas hoppas foten snart blir bra :)

    SvaraRadera