onsdag 27 april 2011

Med de blå i skogen

Testade de blå Inov-8:sen att springa i skogen i eftermiddag, men det var ingen hit. Ingen markkänsla, tendenser till hälisättning i nedförsbackarna + att jag fick mjölksyra i smalbenen, samma sak sist jag sprang med de blå. Trist! För de är sköna. De får bli promenadskor framöver. Det passar de utmärkt som.

Passet var ändå lustfyllt. Jag sprang motsols i det varv jag brukar ta vilket var tillfredsställande. Det blev som en helt ny runda och jag slapp dessutom de korta branta backarna och fick istället långa halvbranta diton som kändes bättre att springa i. Pulsen skenade inte iväg som den gör i de korta backarna och jag höll ett högre tempo än vad jag brukar i Vallaskogen. Att jag för en gångs skull sprang med musik i öronen i skogen tror jag också hjälpte till. Samma låtlista jag hade på seedningsloppet i mars.

Det här passet får 7 av 10! Det som drar ner betyget lite är valet av skor..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar