torsdag 7 april 2011

Pushar för Prone Cobra

Jag upptäckte datorns värld i tidig ålder. Redan när jag var 8-9 år satt jag och spelade plockepinn på en 486:a och sen upptäckte jag ICQ och Skunk (ett community där man kunde designa sina egna "krypin" med hjälp av gammal hederlig htlm och där man kunde heta alla möjliga konstiga namn med alla tangentbordets tecken).

1998 fick vi bredband hemma, 10 mbit/s vilket var snabbt på den tiden. Jag kunde sitta och surfa flera timmar efter skolan och mina kompisar var nog rätt sura på mig då. Lycka med fast månadskostnad och att telefonlinjen inte blir ockuperad liksom! Så småningom lärde jag mig lite mer avancerad htlm och började bygga hemsidor där jag skrev dagboksinlägg. På den tiden fanns det inga bloggverktyg och ville man ha kommentarer på sin sida fick man lägga till det manuellt med hjälp av kod.

Idag jobbar jag hemifrån med grafisk formgivning och skriver på alla mina tre(!) bloggar (matblogg, inlinesblogg och så denna). Det blir många timmar om dagen framför datorn. Nästan allt vi gör nuförtiden gör vi med armarna och händerna framför oss. Det gör att många får framåtroterade axlar och dålig hållning. För att sluta se ut som en säck finns det en superövning man kan göra hemma, sk. Prone Cobra.

Kolla på den här videon så ser ni hur den går till:

1 kommentar:

  1. Det är en bra övning det där.

    Haha den gamla videon vi sett med coreövningar sa tjejen på filmen alltid "Prome Cobra" :)

    SvaraRadera