fredag 22 april 2011

Mitt livs andra barfotapass

I eftermiddags stack vi bort till skogen och sprang ett varv. Jag i VFF Speed och Fredrik i sina Merrell barefoot trail gloves. Det var jobbigt efter första kilometern, jag trodde jag skulle komma undan med att inte ha ätit så mycket under dagen men tji fick jag. Jag har nog den sämsta fettdriften i världen. Har jag inte ätit åtminstone lite kolhydrater under dagen eller mycket protein går jag in i väggen direkt. Pulsen var låg så det var inte där det tog stopp.

Jag har inga problem med att ta ut mig, jag har ju för guds skull sprungit milen i 93% av maxpuls. Ett varv fick det bli, hade velat springa åtminstone två så det var lite surt. Men det var åtminstone vackert i skogen, helt torrt underlag och fullt av knoppar och vitsippor.

När jag återhämtat mig lite grann tog vi båda av oss skorna och promenerade barfota bland småsten och barr. Vi gick ut ur skogen och började springa den sista kilometern hem. Vad bra det kändes! :) Nu vill jag springa ännu mer barfota. Fast jag ska börja med att springa på asfalt, för i skogen finns det bara ett par partier som är skonsamma för fötterna just nu.

På söndag tänkte jag ta ett långpass. Måste lägga i en växel om vaderna ska palla med att springa 2,1 mil om en månad.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar