tisdag 18 januari 2011

Diskussioner på jogg.se

Tycker det är intressant hur utvecklingen sker i träningsvärlden, i synnerhet bland löpare på jogg.se.

För ett år sedan var det högst kontroversiellt att skriva på forumet att man åt LCHF och samtidigt löptränade. Idag ser jag mängder av personer som äter olika varianter av lågkolhydratkost och som skriver väldigt bra saker om hur kosten påverkat träningen. Debatten verkar ligga på en snällare nivå dessutom.

Tumme upp!

Jag tar det piano just nu, fast ändå inte. Min plan är att springa 2-3 pass i veckan och då börja med 30 min per pass. Det är för att jag inte löptränat regelbundet på länge och att jag numera är strikt med kosten och äter så gott som inga kolhydrater. Kroppen behöver lära sig att springa på annat bränsle och då kan jag inte brassa på med långpass direkt. Sen måste hjärnan ställas om. Just nu känns bara 30 min som en evighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar