måndag 21 mars 2011

Corren: "Löparfest på Mantorp"

Intervjun finns publicerad på sida A21 (sportdelen) i dagens Östgöta Correspondenten.

På frågan varför man väljer att springa Göteborgsvarvet svarade jag att det är en kul grej att genomföra och att det alltid är bra med ett mål med träningen. Sedan kom frågan om det blir någon inbördes tävlan mellan mig och Fredrik under loppet så svarade jag att han är alldeles för snabb för mig men att jag är en riktig tävlingsmänniska och alltid tar ut mig helt. Det är lätt att tro att jag alltid tar ut mig även på träning, vilket jag alltså inte gör, bara på tävling :)

På frågan om vi kommer tillbaka nästa år svarade Fredrik "absolut" med detsamma medan jag tydligen var mer tveksam. Den här delen av intervjun var bara minuterna efter målgång och jag var helt utmattad. Det var svårt att tänka "Yes! Det här vill jag göra om!".

Det är lite felciteringar i texten, men så blir det väl alltid när någon annan ska tolka det man säger och det är säkert bara jag lägger märke till det ändå. Över lag tyckte jag att artikeln var bra. Det känns kul att bli uppmärksammad på det här viset. Tänk att det snart är dags! :)



Här kan ni läsa artikeln i fulltext.

3 kommentarer:

  1. Kul att bli uppmärksammad för sin träningsflit och löpning av lokalpressen, det blev jag också inför mitt första Stockholm Marathon 2008!

    Bra sprunget och grattis till nytt PB!! Lycka till på varvet, jag sprang det 2007 och det är verkligen en folkfest, nästan mera än en löpartävling. Numera är Stockholm halvmarathon min favorittävling, fortfarande en stor tävling men mindre trängsel än på varvet!

    SvaraRadera
  2. Grattis till en stark insats! Du måste ha gett järnet med tanke på medelpulsen.

    SvaraRadera
  3. Staffan: Tusen tack! :) Lite behagligare temperatur på Sthlm halvarathon också kan jag tänka mig ;)

    Johan: Tack! :) Har nog aldrig tagit ut mig så förut. Det blev en 19 på borg-skalan.

    SvaraRadera