onsdag 16 mars 2011

Det jag älskar att hata

Att jag behöver omväxling i min träning är ingen nyhet. Det svåra har bara varit att hitta en träningsform som jag gillar lika mycket som löpningen. Jag kan ärligt säga att jag älskar inlinesåkningen mer än löpningen, men löpningen vinner ändå i längden då jag kan springa vart som helst och året runt.

Jag gillar träning som börjar direkt utanför dörren. Cykling skulle jag därför kunna tänka mig, men brukar inte ge mig ut för cyklandets skull utan mest för transporter. Jag går eller cyklar vart jag än ska eftersom vi inte äger någon bil. Vi är med i en bilpool och hyr bil någon gång i veckan då vi t.ex. behöver åka och storhandla.

Spinning är en ganska bra kandidat och känns skonsamt för benhinnorna. Jag hade bokat in mig på 45 min spinning ikväll. Jag har gått på spinning en handfull gånger i mitt liv och jag är sällan så glad och tacksam som efter ett tufft spinningpass. Idag var inget undantag!



2 dagar kvar till seedningsloppet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar