torsdag 3 mars 2011

Stege med filmklipp

Vad tufft det var idag! Jobbigt som tusan. Först körde vi löpskolning 1,2 km, redan där kände jag hur pulsen steg. Sen blev det stege.

Såhär såg den stege som jag körde ut:

200 m 400 m 600 m 600 m 400 m 200 m

Totalt 2,4 km.


Samma hastighet på samtliga intervaller. 1 min ståvila mellan varje intervall.

Jag sprang min stege på 12:55 min vilket ger ett medeltempo på 5:23 min/km. Pulsen låg på 191 slag i snitt och 203 som mest.



Känner att jag tar ut mig för mycket när jag tränar intervaller med alla andra snabba löpare. Min hjärna blir lurad och jag känner inte av min hastighet på samma sätt som när jag springer själv utomhus. Därför springer jag snabbare än vad jag egentligen bör och tar ut mig väldigt mycket.

Ibland är det bra att ha en blogg! En kille som hittat till min blogg berättade att hans fru var naprapat och att jag skulle ringa henne ang. mina benhinnebesvär. Will do liksom! :)

Fredrik sprang inte idag då han kände sig lite krasslig, så han fick agera hejjarklack och filmare. Här kör vi löpskolning och hälkick. Ni ser mig i knallgul t-shirt och vår supersnälla tränare i vit t-shirt och shorts precis bredvid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar