fredag 24 september 2010

Inlines med stavar!

Eufori kan det kallas med ett annat ord! :) Vilket superpass jag nyss varit ute på!

Hade varit sugen på inlines sedan igår, men igår kväll regnade det vilket försvårade mina planer. Idag har det däremot varit fint väder hela dagen. Jag hämtade ut min rosa key cuff från Röhnisch och invigde den på passet. Snörade på mig mina nya inlines med jättehjul och greppade stavarna. Jag köpte dem i somras någon gång men bara använt dem en gång. Det är svårt att ha kontroll över dem och Fredrik som hängde på bakom med cykeln fick nog ducka minst ett par gånger. Men jag fick bra tekniktips från honom.



Det är inte så enkelt som det låter att åka inlines med stavar. Man måste ju hålla ut armarna tillräckligt långt från kroppen och vinkla stavarna rätt. De ska liksom bara "klicka" i backen och inte skrapa eller släpa. Trixigt kan jag säga! Men för att vara min andra gång med stavar måste jag säga att det gick ganska bra. Jag log flera gånger och tyckte just där och då att livet var underbart. Två cyklister kommenterade min åkning och jag mötte två andra som åkte rullskidor.

Med stavar kan jag åka upprätt vilket skonar ryggen och framsida lår. Stavarna hjälper till med balansen och jag blir inte så mördande trött i benen efter en stund. Jag blir mer lagom trött i hela kroppen. Efter strax över 13 km med en snittpuls på 88% av max var jag ganska trött i kroppen och jag kom hem till en färdiglagad middag. Fredrik hade åkte hem efter 6 km för att laga mat lagom tills jag kom hem. Det blev vitlök- och chilimarinerade tigerräkor. Supergott!


Hjälmfrilla, check!

Här är ett gäng som har koll på sina stavar:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar