måndag 13 september 2010

Långpromenad med hästinslag

Var ute tidigare idag och åkte inlines. Jag älskar verkligen den motionsformen och även om jag vet att jag ska ta det lugnt just nu kunde jag inte låta bli. Jag blir galet nere av att inte träna.

Det var tufft att åka, men det är inte alls lika illa som med löpningen. Jag swishade nerför min favoritbacke i nära 35 km/h och åkte om en cyklist. Efter en halvtimme kom jag hem med darriga ben. Jag varvade ner och drack lite vatten. Blev tokigt sugen på att ta en promenad. Tog på mig mina FiveFingers och jackan från H&M. Vädret har varit varmt och ljummet hela dagen. Att få vara ute och promenera i naturen kändes som ett privilegium. Jag hade kunnat vara ute hela kvällen, men då jag inte tagit med mig någon mobil tänkte jag att Fredrik kanske skulle bli orolig så jag gick hem efter 1:20 timme.

Det var ett tag sedan jag bara tog en promenad i mina FiveFingers, och det märktes för som jag tyckte om det! Jag hade inga strumpor i och det är en enorm skillnad mellan fothandskarna och t.ex. mina Nike air Pegasus som jag ibland promenerar i. Det var en sån frihetskänsla att inte ha en tjock sula mellan mig och marken. Det var som om jag hade ett extra sinne närvarande. Känseln under fötterna. Oslagbart!

Kameran och Garmin var med mig under promenaden. Det gör det ännu lite roligare att promenera :)







2 kommentarer:

  1. Skogspromenader i barfotaskor är verkligen härliga. Precis som du säger så inte bara ser och hör man naturen, utan man känner den, och det förstärker hela upplevelsen. :-)

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Fin läsning och intressant blogg!
    Kika gärna in på min om du har lust...
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera