onsdag 22 september 2010

Snabba intervaller i skogen

Taggad för en löptur joggade jag och Fredrik bort till Gurkans livs där jag hade fått paket från Röhnisch. Men jag får vänta tills imorrn på min rosa key cuff, avin hade skickats ut i förväg för något paket hade de inte fått än.

Så då joggade vi bort till skogen och sprang tills benen inte ville vara med längre. Vi gick en bit och varvade sedan löpning med gång och sprang snabba intervaller på 200 m och gick tills pulsen sjönk till ca 160 slag. Så höll vi på om och om igen. Skogen var ganska lerig och vi fick hålla undan för ett gäng orienterare. När vi sprungit vårt varv i skogen promenerade vi en bit innan vi körde lite löpteknik.

Jag tror kroppen är lite förvirrad just nu. Den har inte haft något bränsle att gå på den senaste månaden och helt plötsligt ger jag den kolhydrater som den kanske inte heller vet vad den ska göra med. Det var rätt segt att springa idag, men det gick absolut lättare än under min månad nästan helt utan kolhydrater. Hur som helst var det otroligt skönt att få springa av sig och att springa snabba intervaller är tufft men jäkligt skoj! Att få springa rakt genom lerpölar, över rötter, stenar och parera för en och annan hög med hästbajs är bland det roligaste jag vet. Då tänker man inte på att pulsen är uppe på 90% av max utan kör bara på. Jag ska fram! Jag ska genom! Jag ska upp! Underbar känsla!

Så 6 km blev det totalt, och en snittpuls på 81% av max. Det är jag grymt nöjd med för idag har jag haft rejäl mensvärk och inga tabletter har hjälpt. :(

Det här gjorde mig grymt sugen på Linköping XC-Race! Som jag förstått det är den obanad terräng hela vägen och ett och annat vattenfyllt dike att hoppa i! :D







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar