söndag 8 maj 2011

Efter två dagars användande

Igår var jag i Stockholm hela dagen för att på kvällen gå på konsert. Jag och min vän Theresa kom fram till huvudstaden kl 13 och promenerade omkring och besökte de butiker vi ville besöka. Jag hade mina nya VFF Classic på mig. Strax efter kl 19 tog vi t-banan mot Gullmarsplan då stationen vid Globen var avstängd. Vi fick skynda oss för att hinna och där fick jag in ett löppass i Classic också. På slutet av dagen ömmade tårna och där kanten av skorna går runt foten. Där går det ett elastiskt band som man kan dra åt med ett spänne bak vid hälen. Jag hade nog dragit åt mina lite för hårt.

Idag testade jag att gå i dem igen, fast i skogen istället för plan hård asfalt. Det kändes bättre. Jag tror dessa har mer separerade tåboxar än t.ex. Speed-modellen. Känslan påminde om när jag använde mina Speed för första gången och tårna inte var vana vid att vara var för sig. Det måste ha varit detta som gjort att tårna ömmade så mycket på slutet av gårdagen. Det syns ganska bra på bilden nedan:



Ganska stor skillnad mot Speed:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar