tisdag 24 maj 2011

Full njutning i skogen!

Fredrik raggade med mig på en skogsrunda i eftermiddag. Jag snörade på mig mina x-talon 212 och Fredrik tog sina Trail gloves. Tillsammans joggade vi upp till skogen med exakt samma stegfrekvens. Jag kände mig lätt och förvånansvärt pigg. Även i den långa sega uppförsbacken (sprang motsols) kände jag mig stark och hade bra fart. Det blåste hej vilt i de glesare partierna och jag njöt av att känna vinden i ansiktet och i håret. Solen låg på sådär fint över trädkronorna. Jag njöt över att vara tillbaka i skogen, till den kravlösa löpningen.

Vi lät passet stanna på strax under 5 km. Underbara kilometrar.

Fredrik var en bra farthållare för jag har nog aldrig haft så jämna kilometertider tidigare. Kolla de första fyra:

1 km: 07:08 min
1 km: 07:04 min
1 km: 07:06 min
1 km: 07:02 min
0,71 km: 06:46 min/km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar