torsdag 17 februari 2011

Sportrehab



Jag har mailat Sportrehab och fått svar. Jag fick en tid på tisdag och hoppas jag kan få rätsida på mina benhinnor, vad jag kan göra för att det inte ska göra ont.

Jag skulle ta med mig mina löparskor och jag skrev tillbaka att jag sprang i FiveFingers. Jag hoppas bara inte att de anser att det har med dem att göra eftersom problemet uppstod när jag tränade aerobics flera gånger i veckan för ett par år sedan. Jag tror alltså att det är själva ansträngningen som orsakar problem och inte vad jag har på fötterna när jag springer.

Jag får ont när jag tränar vad som helst som involverar studsande och hoppande. Det har egentligen inte varit något stort problem så länge jag inte sprungit mer än två gånger i veckan så att benen får vila ordentligt mellan varje pass. Men nu vill jag kunna springa 3-4 ggr i veckan och i dagsläget går det inte.

Ikväll är det dags för Akele igen! 400 m intervaller står på schemat. Sju stycken ska man genomföra. Är man hård kör man 7 x 800 m och är man stenhård är det 9 x 800 m som gäller.

1 kommentar: