tisdag 1 februari 2011

Kompletterande träning: Thaiboxning!



Här nere i den här källarlokalen har jag varit och sparkat på Theresa ;) Kampsportcentret i stan har två gratis prova på pass, och ikväll var vårt första. Bara uppvärmningen var en riktig pulshöjare. Sen sparkade vi på varandra, med mitsar. Både höga och låga sparkar. Hårda och snabba.

Vi tränade barfota och kampsport är en träningsform som tränar hela kroppen. Jag behöver stärka upp kroppen och det här känns som en väldigt bra träningsform för just det.

Passet varade i 1,5 timme och tiden gick alldeles för snabbt. Jag hade gärna varit där mycket längre!

4 kommentarer:

  1. Vad roligt!
    Min sambo har tränat thaiboxning där men tränar nu istället brazilian ju jutsu där och han älskar stället :)

    Peppkram

    SvaraRadera
  2. Jessica: Jag förstår honom! Det andas verkligen kämparglöd där nere :)

    SvaraRadera
  3. Jag tänkte på det när jag gick hem från spinningen imorse, att om du inte tyckte det var tillräckligt jobbigt (tänkte på det du skrev på BDB) så brukar MMA klubbar också ha prova på pass. Den absolut jobbigaste formen av fysträning där! *skakar på huvudet* inte klokt vad de får göra! :-D

    SvaraRadera
  4. Fine: Jag blev ju svettig, men pulsen gick inte upp så mycket. Antar att det var för att vi tränade mer teknik än det man gör på box-passen på gymmet. De nästan dör jag av! MMA verkar läskigt. Såg många med blåtiror igår. Kanske jag vågar mig på det, nån gång :)

    SvaraRadera