söndag 6 februari 2011

Sammanfattning v.5

Nu har jag löptränat regelbundet i tre veckor och det är dags för mig att skriva en sammanfattning om varje vecka för att lättare hålla koll på min utveckling.

Det är över fyra månader kvar till Göteborgsvarvet och det känns riktigt bra att ha kommit igång med löpträningen såhär långt innan. Jag har massor av tid på mig att toppa formen så att varvet blir så smärtfritt som möjligt.

Träning vecka 5:
Antal pass: 6 st
Tid totalt: 321 min
Antal löppass: 2 st, totalt 13 km.

Den här veckan har det blivit två pass löpning. Jag satsar på tre pass per vecka men då jag tränade thaiboxning i tisdags gick ett löppass bort där. Jag satsade på kvalité på de två passen jag genomförde - ett hårt intervallpass och ett tufft distanspass. Då jag vill bli snabbare var det här två viktiga pass för mig.

Förutom löpningen har jag tränat ett pass styrka för löpmusklerna på gymmet. Jag har ett program som jag tränar efter som innefattar styrka för rygg, mage, höfter och baksida lår.

Det känns som att intervallerna med Akele har hjälpt mig att bli snabbare och jag tänkte nu gå med i klubben. Nu på torsdag är jag osäker på om jag kan gå då en annan sak kommer emellan, men jag ser verkligen fram emot träningarna med Akele.

Är det någon mer som ska springa Göteborgsvarvet i maj? Hur lägger ni upp träningen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar