söndag 20 februari 2011

Sammanfattning v.7

Äntligen en vecka med tre löppass! Benhinnorna har inte protesterat och det har gjort mig glad. De ömmar fortfarande efter passen men har inte gjort sig påminda under tiden jag springer.

Träning vecka 7:
Antal pass: 7 st
Tid totalt: 349 min
Antal löppass: 3 st, totalt 22,1 km.

Veckan började med ett riktigt (för mig) långt pass på 12 km. Jag vet inte om det var för att jag sprang på helt nya vägar eller om det var distansen eller tempot, men det var ett tråkigt oinspirerande pass.

Intervallerna i torsdags var jobbiga. Jag kände mig svullen och tung, men blev i efterhand överraskad över fina tider.

Dagens pass var veckans höjdpunkt. Jag behövde ett bra tempopass där jag fick känna mig stark och snabb.

En vecka som började trögt men som slutade fint. Det blir spännande att se vad vecka åtta bjuder på för känslor. På tisdag ska jag undersöka mina benhinnor och samma dag blir det även ett långpass där jag tänkte försöka springa något snabbare än tidigare. Jag kan springa med hög puls länge och mentalt är det roligare att springa lite snabbare än att snigla fram även om hjärtat får jobba hårdare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar