tisdag 15 februari 2011

Sammanfattning v.6

Med vecka 6 bakom mig har jag precis avslutat min fjärde vecka med regelbunden löpning och helhjärtad satsning inför Göteborgsvarvet.

Den här veckan blev det bara två löppass. Jag kände mig tvungen att lägga in en extra vilodag efter passet i fredags eftersom benhinnorna krånglar. Jag behöver minst två men helst tre vilodagar mellan passen för att de inte ska göra ont under själva passet.

Jag fick en jättebra kommentar av en läsare som haft liknande problem (läs kommentaren av "Joakim" i det här inlägget), och det verkar inte vara något farligt. Det gör bara ont helt enkelt. Jag har sökt hjälp och jag hoppas få svar inom kort.

Träning vecka 6:
Antal pass: 7 st
Tid totalt: 273 min
Antal löppass: 2 st, totalt 13,5 km.

Förutom löpning har jag har kört ett kort bålpass och ett lite längre styrketräningspass för löparmusklerna på gymmet samt cyklat och promenerat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar