söndag 24 oktober 2010

Fredrik sprang, jag satt i bilen..



Två timmar innan start tog han bussen till starten en mil bort. Själv satt jag kvar i bilen och surfade på mobilen. Fick sätta igång motorn en gång för att höja temperaturen i bilen. Det var kallt och det har regnat precis hela dagen.

Strax efter kl 12 gick jag till starten. Det var ca 1 km dit och det var bara uppför. Det tog alltså lite längre tid än det var tänkt och jag var skitorolig för att jag skulle ha missat Fredriks målgång. Mindes inte när starten skulle gå, var det 11:15 eller 11:30?










Det var fullt av folk i skogsmynningen och de snabba elitlöparna hade redan sprungit i mål. Jag stod i ca 5-10 min och väntade och där borta kom han! Jag fipplade med kameran men innan jag hade bestämt mig för att om jag skulle sekvens-fota eller filma var han i mål. 55:38 på 10,6 km tuff terräng. Hans Speed var genomblöta och leran stod upp till knäna.





Vi stannade och hade koll på prisutdelningen samt tittade när en farbror som sprungit samliga Höstmilen (40 st) kom i mål. Han fick många hejrop. Det var många från Linköpingsklubben IK Akele som hamnade i toppen. Kul!


40 st Höstmilen, inte illa!


Damtoppen. Cecilia Kleist från IK Akele (t v) vann med 42:35.

Det var mycket folk och de flesta verkar ha tyckt att det var ett tufft lopp, men alla hade leende på läpparna. Jag hade gärna sprungit. Men jag sparar på krutet till Jätten Bule-löpet om två veckor.

När vi sedan traskade bort mot bilen frågade två killar oss om de kunna få åka med oss till starten eftersom de glömt några bilnycklar. Självklart hjälper vi löpare i nöd :) Vi pratade om löpträning och FiveFingers. De var väldigt nyfikna på dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar