tisdag 19 oktober 2010

Hur många lopp i år?

På väg till affären under gårdagens lunk diskuterade jag och min sambo hur många lopp vi/jag deltagit i hittills i år.

Vi började genast räkna och minnas:

22 april
Rosenkällaloppet, 10 km blandad terräng

Första loppet för i år! Ett segt lopp redan från start. Hade ingen kraft i benen. Sprang första kilometerna med en vän. Jag tog mig i mål, men inte särskilt snabbt.










9 maj
Kanallöpet, 21 km

Min första halvmarathon! Lätt det jobbigaste loppet i år. 14 km förflöt fint, sen kom värken i rygg och höfter. Varvade gång med löpning och stretch de sista kilometerna. Fick massage i mål. ONT!




27 maj
Blodomloppet, 10 km

Ett av de sämsta loppen i år för mig. Ingen kraft i benen, ingen motivation. Fick stanna och gå flera gånger. Fick trots det ingen jätteusel tid. Men jag ångrar att jag inte sprang 5 km.


3 juni
Rydssprånget, 5 km terräng

Ryddsprånget 2009 var mitt allra första lopp och då sprang jag 2,5 km vilket jag tog personbästa på. Grymt kul med deltagare av alla åldrar och former. Personbästa på halvmilen i terräng 2010! Ett sjukt jobbigt lopp, men kände mig grym efter att ha legat i gräset och flåsat ett tag. Sprang om en del löpare vilket inte händer så ofta och kom i mål före ett par killar *stolt* :)





18 augusti
Cityloppet, 7 km

Ett lopp i stan på min 25-årsdag. En dag att minnas. Första loppet i FiveFingers och PB på 7 km. Fredriks familj stod och hejjade med banderoll vid målet och jag blev intervjuad :)


22 augusti
Midnattsloppet, Göteborg 10 km

Kände mig inte alls peppad efter att ha sovit dåligt natten innan. Garmin var dessutom stendöd. Men jag och Fredrik gick bort till starten, jag kunde ju alltid springa långsamt. Starten gick och jag drogs med. Relativt flack bana men med tre(?) jobbiga backar. Spurtade i mål och tog personbästa på milen!







11 september
Bysjöloppet, 5 km terräng

Ingen energi. Soppatorsk innan 2 km. Blandade löpning med gång. Kom i mål på min sämsta tid på 5 km i loppsammanhang.






2 oktober

XC-Race, 5 km obanad terräng

Sjukt kul! Grymt jobbigt. Men sjukt kul!






Åtta stycken lopp hittills i år och tre stycken personbästa!

Roligaste loppet? Måste nog säga Rydssprånget och Midnattsloppet just för att det gick så bra för mig.
Tuffaste? Halvmaran (Kanallöpet).
Tråkigaste loppet? Blodomloppet i Linköping. Sjukt tråkig bana.
Snyggast medalj? Midnattsloppet, Göteborg.
Skitigaste loppet? XC-Race!

Och nu väntar åtminstone två lopp till! Höstmilen på söndag och Jätten Bule-löpet den 7:e november.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar