söndag 31 oktober 2010

Tappat motivationen lite

Hej på er!

Styrkan gick bra i fredags, jag kunde höja vikterna på nästan varje maskin. Men jag körde efter "Nautilus-metoden", dvs ett set så tungt jag bara kan (8-12 reps). Jag har inte bestämt mig för annat upplägg för jag trivs rätt så bra med det. Hon som hjälpte mig tyckte att jag körde upp vikterna lite för snabbt så jag fick göra allt lite långsammare än vad jag är van vid. Vad det kändes! Och vad jag kved och tog i!



Så nu känner jag mig lite mer inne på styrkan än löpningen för tillfället. Känner av en dipp i motivationen. Jag hoppas den snart kommer tillbaka. Så länge kanske jag springer på bandet på gymmet bara för att inte tappa för mycket kondition. Mentalt känner det lättare att springa på bandet för jag vet att jag kan kliva av när jag vill.

I onsdags kom jag på den briljanta idén att förbränna 1000 kcal per dag i en hel vecka. Så jag började i torsdags och körde på i fredags. Igår, lördag, orkade jag inte lyfta en fena. Det var som att tröttheten från torsdagens och fredagens träning kom då i en smäll. För det blev några timmars träning de dagarna.

Idag har jag förbrukat 670 kcal genom en långpromenad. På den långpromenaden mötte jag en fjäderlätt tjej som tog fjäderlätta löparsteg och hennes hästsvans dansade i luften. Hon såg inte det minsta ansträngd ut. Funderade på om jag någonsin kommer bli den tjejen, som kan springa utan att svettas, pusta och stånka?

Sitter just nu och klurar på vad jag skulle kunna göra härnäst. Ett springpass lockar faktiskt på något konstigt vis, kanske mest för att det är det enklaste sättet för mig att nå mitt mål idag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar