fredag 22 oktober 2010

Skogen är mitt andra hem

Det är kallt ute nu ni! Har nyss kommit hem och det är 2 grader ute. Nya löpartröjan är precis lagom värmande. Jag frös om händerna och fötterna till en början, men snart hade jag fått upp värmen.

Egentligen var jag väldigt trött eftersom jag sovit mindre än vanligt av olika anledningar de senaste dagarna och varit mer igång och iväg än vad jag brukar. Men löpning är en så enkel träningsform och det krävs inte mycket övertalning för att få ut mig själv. Det enda som avskräcker lite är den kalla blåsten.

Sprang vanliga rundan med en liten twist. Man kan springa hur långt eller kort man vill i Vallaskogen. Idag ville jag vara ute lite längre och rundan landade på 40 minuter.



Tyvärr började jag känna att det ilade på insidan av underbenen ungefär 10-12 cm upp. Det gjorde inte jätteont, men jag kände av det. Jag borde kolla upp det. Det känns inte tillräckligt ofta så då hinner jag glömma bort det, men det återkommer och det tyder på något. Jag har känt av det här till och från i 1,5 år och det kommer oftast när jag inte fått vila tillräckligt mellan springpassen. En dag är tydligen inte tillräckligt, två dagar är nog bättre.

Det var kallt, blött och lite geggigt i skogen. Vatten läckte in i mina Speed. Längtar efter mina Flow Trek!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar