måndag 12 juli 2010

Springpass nr 4

Det är varmt ute, 33 grader i skuggan och vindstilla. Vill helst inte svettas i onödan eftersom jag svettas på ganska bra genom att bara vistas utomhus.

Men ikväll efter kl 21 blev det lite svalare ute så jag och killen sprang bort till skogen och sprang olika rundor. Min landade på 2,75 km. Det känns som en lagom runda i dagsläget. Jag vet, jag vet. Jag sa att jag skulle öka 1 min varje vecka men det känns bara för mesigt. I den takten skulle jag inte komma någonstans. 20 min löpning idag och kanske ökar jag med 5 min per vecka. Så länge det känns bra it's all goooood!

Känner fortfarande av att vaderna blir trötta, som efter att man gjort tåhävningar. Inbillar mig att jag har känningar i benhinnorna när jag springer. Det känns på insidan av smalbenen precis ovanför fotknölarna. Men jag har dragits med benhinnebesvär i över ett år nu och att det ska försvinna bara för att jag väljer andra skor är väl en önskedröm.

Tog av mig mina FiveFingers och gick helt barfota hem. Det kittlades under fötterna när jag gick på asfalten, en underlig men väldigt skön känsla. När jag sedan kom hem upplevde jag en liten domning på fotsulorna.

Hade tidigare gått en promenad på ca en timme i FiveFingers. De börjar blir lite skitiga nu, inte så svarta och fina som de var i början. Undrar hur de ser ut efter ytterligare en månads användning?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar