tisdag 31 augusti 2010

Gilla H&Ms löparkläder

Nu är det höst. Det fastställdes via eftermiddagens långpromenad. Det var kyligt minnsann!

Det är nu det roliga börjar. Det är nu fler som börjar springa igen efter sommarens varma dagar. Jag såg fler löpare i skogen idag än vad jag sett hittills. Så underbart att se! Jag ville springa jag med! Men jag tar en period av lågintensiv träning just nu eftersom jag håller på att avsockra mig. Det är en omställning för kroppen som innebär sämre energi för en tid framöver. Men hösten är perfekt för fotopromenader så jag klagar inte. :)

Det är också en tid då alla ska ha nya löparprylar. Kanske är det dags för en ny pulsklocka, nya skor, nya långa tights som ska ersätta sommarens trekvarts-tights men framför allt är det nu många går i jakt på en tunn vindskyddande löparjacka. Jag hade en från Soc som jag använt några gånger, men den var för kort i livet och resåret för tight runt höfterna så den bullade upp sig när jag sprang. Den jackan skickade jag iväg till Myrorna. Kanske någon med en kortare mage och mindre höfter kan få glädje av den?

Jag tycker om H&Ms löparkläder. Samtliga löpartights jag använder är en och samma modell - från H&M. De har skönast material av alla tights jag provat och har en perfekt resår i midjan som inte skär in och inte är för brett så det viker sig.

För några veckor sedan såg jag att H&M kommit med fler löparkläder, bland annat en vindjacka med hög krage (snyggt och funktionellt!), reflexdetaljer samt TVÅ fickor för mobil och nycklar. En ficka på bröstet och en på överarmen. Bröstficka är ett måste för mig, jag har alltid min mobiltelefon där. Bästa platsen enligt mig.

Så nu lade jag äntligen en beställning på jackan och med lite rabattkoder betalade jag bara 261 kr för den som annars kostar 349 kr.



Det är lite knepigt att beställa kläder, speciellt löparjackor online. Men jag hoppas den passar. Har besökt Linköpings två H&M-butiker men ingen har den inne.

Har du testat H&Ms löparsortiment?

5 kommentarer:

  1. Oh, såg nice ut! :D Jag har också gått ned på lågintensivt (över 1h långa powerwalks) för att jag kom på att min främsta anledning till motion just nu är fettförbränning. Hur tänker du kring det? Vad är bäst?

    I sommar har jag förresten rationaliserat bort mobilen under löpturerna just för att jag inte haft några fickor. Nyckeln har jag lossat från knippet och lagt i bhn. Och den enda gången jag tog med mobilen, fick den också ligga där.. Svettig, i bhn :D

    SvaraRadera
  2. har inte ens kommit på tanken att testa HM's löparkläder... måste ju in och spana på tights nu då.. för mina sköna från SOC blev ju stulna i tvättstugan... suck. Vem stjäl ett par svettiga tights? :P

    SvaraRadera
  3. Jennie: Powerwalks är jättebra, men även långsam löpning förbränner bra med fett :) Egentligen är nog all form av motion/träning bra för vikten eftersom man förmodligen blir mer motiverad att äta sunt.

    Emma: Udda att stjäla löparkläder! Ja kolla in H&M's sortiment :)

    SvaraRadera
  4. Bra tips om H&M. Ska snoka efter träningskläder vid nästa besök. De brukar ju ha bra prisläge. Själv har jag testat sportbh:n därifrån men bara för att dottern köpt för stor. Den var klart godkänd. Kul att kunna läsa din blogg :)

    SvaraRadera
  5. Jag håller absolut med om att HM har bra träningsgrejer :) Kom även ihåg det i helgen när jag var i Sthlm och lyckades investera i ett par nya löpartights, mina gamla HM-tights har hängt med länge och börjar faktiskt bli uttjänta :)

    SvaraRadera