tisdag 10 augusti 2010

Min andra passion!

Jag funderar ofta på vilken träningsform av löpningen och inlinesåkningen som skulle vinna om jag bara fick utöva en av dem resten av livet.

Jag tycker om löpningen eftersom det är ett så enkelt sätt att motionera på. Löpningen blir så jobbig eller lätt som man gör den till och den finns tillgänglig hela tiden och överallt.

Inlinesåkningen får litet minus eftersom man faktiskt inte kan åka överallt, t.ex. i skogen. Men det är ett utmärkt sätt för mig att samla endorfinkickar. Det är härligt när det går fort!

Ikväll tog jag med mig killen (kan kalla honom för sambo nu) bort till den bästa parkeringen på Universitetet och körde teknikträning i två timmar. Vi åkte runt runt på en bana som jag hade markerat ut. På vägen dit använde jag stavar för att aktivera överkroppen och det var en ny upplevelse. Ibland hjälpte stavarna till, i t.ex. uppförsbackarna, men ibland tyckte jag att de var i vägen för att jag inte kan tekniken.

Jag tränade på att ligga lågt i kurvorna på min hemmasnickrade rundbana och påväg ut ur en kurva gled jag omkull. Skrapade upp benet strax under knät. Det är första gången jag druttar omkull på många många år. Men jag måste ju testa och pusha mig själv, för jag vill utvecklas och då får man ta några smällar. :) Jag är glad att jag bar handledsskydd iallafall.

Imorgon blir det ett FiveFingers-pass! Så håll utkik.


Skrapsåret efter idruttningen. Några timmar senare är det stort och rött.


2 kommentarer:

  1. Blir verkligen så sugen att åka när jag läser dina inlägg men har varit alldeles för lat i sommar och inte tagit tag i att köpa ett par nya. Får satsa på det till nästa sommar :) Nackdelen med inlines är ju också att de är säsongsberoende vilket inte löpningen är.

    Peppkram

    SvaraRadera
  2. Jessica: Det är också svårt i inlinesdjungeln. Hjul, skor och skenor.. Blir snurrig! :)

    Ja visst är det? Jag kommer sörja när vintern kommer, men de bygger ju en ny friidrottsarena borta vid Liu som ska ha kylsklingor under banan så man kan åka skridskor där! :)

    SvaraRadera