måndag 2 augusti 2010

Tjurruset 2010


Skärmdump från runnersworld.se

Ända sedan jag läste om Martina Haags upplevelser av loppet i Runner's world har jag varit sugen på Tjurruset. Det är en kraftansträngning som heter duga. 10 km genom gegga, kärr, bildäck och lera.

Jag är en sån där som gillar variation och "hinderbanelöpning". Det är därför jag gillar att springa i den närliggande skogen med dess smala stigar med stenar och rötter som ligger huller om buller, spångar man ska balansera sig fram på och färister att ta sig över. Vissa gillar raksträckor där de kan se målet framför sig, medan jag helst inte vill se något alls.

Jag har inga lopp inplanerade i höst. Killen är också sugen på Tjurruset.

Någon här som sprungit?

2 kommentarer:

  1. Ojojojoj vad det där såg jobbigt ut, men all heder till dig om du vill göra det! KRAM

    SvaraRadera