onsdag 11 augusti 2010

Halvdant springpass på asfalt

Hu! Det är knappt så jag vill skriva om det här passet, för det var så tungt och jobbigt.

Det har regnat en del idag, och jag gav mig ut vid kl 21 och sprang en runda i stan jag tidigare inte sprungit. Plask plask lät det. :) I början höll jag ett lågt tempo som jag vet jag annars kan hålla hur länge som helst. Dock inte idag. Fick variera tempot för att hålla motivationen uppe. När det kändes tufft lade jag i en högre växel och sprang snabbare. Man vet att man springer långsamt om man blir omsprungen av en kille med en pizzakartong i händerna på andra sidan gatan. ;)

Det här var förmodligen det jobbigaste passet i FiveFingers. Ingen njutning alls, men jag höll ut i 30 min. Kanske var benen fortfarande trötta sedan inlinespasset igår? I våras sprang jag 14 km i ungefär samma tempo utan problem, så det hänger inte på kondisen iallafall. Eller så hör jag bara hemma i skogen helt enkelt? Benen får gärna kännas fräscha inför nästa springpass som blir på fredag eller söndag.

Läser bloggar så länge. Den här killen har sprungit jäkligt snabbt barfota.

Med det här passet har jag sprungit (och promenerat) strax över 6 mil i mina barfotaskor. Det känns bra.

1 kommentar:

  1. Vet hur det är.. Mitt senaste barfotapass kändes något sådant.. Dessutom kände jag mig som en stel pensionär när jag stapplade fram över gatorna ;)


    Det är bara att bita ihop! Det är ju tyvärr en trade-off när man börjar minimalistiskt. Keep at it!

    Denna veckan blir det lugnt och på lördag är det Kåsebergaloppet som hägrar - ett ganska backigt äventyr som jag förstår det.

    SvaraRadera