onsdag 11 augusti 2010

Midnattsloppet närmar sig med stormsteg

Jag fyller 25 år om drygt två veckor. På samma dag går Cityloppet i den här stan, man får gå eller springa 7 km. Det är ett utmärkt sätt för mig att fira min födelsedag på. Kickar av löpning istället för sockerstinn tårta, det låter bra!

Men jag funderar ändå på hur det ska gå, och hur jag ska lägga upp min löpning inför Midnattsloppet i Göteborg den 21:e. Det kanske inte är någon match att springa milen i sig, men det kan bli tufft i barfotaskorna. Det lär ju kännas i vaderna om man säger så.

Några tankar?

2 kommentarer:

  1. Du kan ju köra lite promenad mellan typ x-antal hundra meter och känna av läget? Om du nu klarar av att gå..man blir nog lätt ivrig och vill springa hela vägen :P

    SvaraRadera
  2. Projekt barfota: Det blir nog svårt att gå tyvärr. Vill gärna få en bra tid och så dras man lätt iväg av alla andra löpare :) Vi får se hur det går helt enkelt. Största problemet nu är hur mycket kraft jag kommer ha i benen..

    SvaraRadera