onsdag 4 augusti 2010

"Vilovecka"

Det är lite tomt på löpningsfronten den här veckan. Det beror dels på att jag känt en svag smärta i en hälsena de senaste dagarna och tar det säkra före det osäkra och vilar från löpningen den här veckan.

Annars har jag vilat både måndag och tisdag då det känts som att kroppen har velat det. Energinnivån har varit något lägre och då brukar jag ta det lugnt med träningen. Känns som att det är kroppens sätt att reglera träningsmängden.

Idag har jag dock haft ett två timmar långt teknikpass på inlines tillsammans med en annan inlinesåkare. Känns som att jag fått en nytändning! Härligt :-)


Lovar att jag inte repade några bilar, parkeringen var tom!

Imorgon ska jag bege mig till Haga cykel och försöka hitta ett par sportglasögon. Det är obligatoriskt med glasögon på Alliansloppet den 28:e augusti.

Vidare ska jag försöka hitta platta koner som jag kan använda vid teknikträning. På eftermiddagen/kvällen är det födelsedagskalas hos Fredriks bror och på fredag kommer en vän hit från Göteborg. Vi ska gå på Forever Young med bl.a. Alphaville, Ultravox och Human League. Kommer bli toppen!

4 kommentarer:

  1. Att jag inte hittat hit förrän nu! Jaja, kul att vara här iaf, och att se att det går framåt med barfotalöpningen. :-) Jag springer bara i mina Feelmax nu, men har inte sprungit så mycket öht. på sista tiden. Nystart nästa vecka. Hur som helst har jag tänkt skaffa ett par VFF när det börjar bli kyligare ute - du som har Speed, tror du att den sulan skulle funka att springa på snö och is med?

    SvaraRadera
  2. Hihi vilken sträcka, men teknik är kul bland, när jag tränade inlines så var det mycket teknik och det var kul :)
    Peppkram

    SvaraRadera
  3. Gröna Anna:

    Hehe! Jag har inte gjort så mycket väsen av mig så det är inte konstigt att du inte hittat hit :)

    Ang. Speed på vintern så tvivlar jag lite på att de skulle vara lämpliga. Dels är ju yttersulan ganska tunn och i övrigt är de gjorda i mesh vilket gör att det lätt läcker in.

    Har du kikat på KSO Trek? Ett par sådana tänkte jag köpa till hösten/vintern.

    SvaraRadera
  4. Jessica: Ja teknikträningen var väldigt rolig. Du har inte dammat av dina inlines än? :)

    SvaraRadera