måndag 23 augusti 2010

Välformade vader med VFF

Igår och idag har jag inte ont någonstans direkt, men jag är något stel i benen när jag går.

Inga skav och inga blåsor vilket är en av fördelarna med VFF tycker jag. Lite småsten hade satt sig innanför men det var ingenting jag kände av. Det kommer relativt lätt in småsten och annat i Speed-modellen.

Jag springer med en ganska platt isättning av foten där mittenfoten sätts i först och hälen snuddar i innan foten fjädrar tillbaka. Aldrig sätter jag i hälen först, vi saknar naturlig dämpning i hälen av en anledning.

Träningsvärken i vaderna efter ett lopp känns som om man gjort 500 tåhävningar på raken. Egentligen är ju varje steg utan skor en tåhävning för kroppen, så jag hoppas på välformade vader i framtiden.

Här är en frän video från Midnattsloppet i Stockholm:

We Run Midnattsloppet from J Dubs on Vimeo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar