tisdag 10 augusti 2010

Undersökning av Runner's world

Det kom ett mail från Runner's world till mig idag. De ville att jag som prenumerant skulle svara på några frågor om tidningens innehåll och vilka märken jag köper på skor och annan utrustning.

I slutet av undersökningen kunde man skriva ett meddelande och framföra ris eller ros till redaktionen. Såhär skrev jag:
Hej!

Jag tycker mycket om Runners world, men jag och flera som jag läst om på olika löparbloggar, tycker att det är brist på reportage om vanliga motionslöpare. Personer som kanske gått från 0 till 5 eller 10 km, de som kanske sprungit ett motionslopp för första gången och vill berätta om sina upplevelser. Alltså vanliga människor som springer, och inte bara om alla dessa pinnsmala ultramarathonlöpare som springer i berg eller i öknen i flera dagar i sträck. För mig är inte detta motiverande eller särskilt inspirerande. De löparbloggar jag följer är dem som ligger ungefär på min egen nivå och som springer 5-10 km per pass ett par gånger i veckan för att det är kul. Jag är heller ingen snabb löpare (springer i 6-tempo), så att läsa om andra "långsamma" löpare som kanske struntar i tider skulle vara mycket intressant att läsa om.

Då jag själv springer i FiveFingers skulle det vara intressant att läsa mer om minimalistisk eller barfotalöpning.
Tack för en bra tidning! :)

Jag menar att de som springer ultradistanser inte har tiiid med att läsa Runner's (de springer ju!) och då blir det ju bara vi glada motionslöpare kvar! Vi vill ha något att relatera till. Eller hur? :)

4 kommentarer:

  1. Bra där!
    //Från en vanlig motionär som är uppe i max 5 km just nu.;)

    SvaraRadera
  2. Jättebra skrivet ju, och det stämmer ju! :D

    Peppkram

    SvaraRadera
  3. Håller också med! Är bara det som saknas annars tycker jag det är en väldigt bra tidinig :) Bra att någon har framför den åsikten nu :)

    SvaraRadera